Five centuries separate the lives of two fascinating and contrasting women, meeting for the first time on a virtual reality TV show. The invited digitalised guest is the mystical Saint Teresa of Avila whose every spoken word is taken directly from her writings, or from the testimonies of those who knew her. Opposite her sits the TV presentator who represents the very real and sensual essence of this world, submitting Teresa to a dialectic duel about the forces between body and soul.