Boy, a young widower with native American roots, lives in a desert in the USA contaminated by nuclear tests. In this desolate place, surrounded by katchina dolls which the indigenous population believes possess magical powers, he awaits the end of the world. His refuge is suddenly invaded by Harry and Buffy, a couple second honeymooning in an attempt to save their marriage. When their Bentley breaks down in the middle of nowhere, Boy offers to help. But then, hoping to cross over into a better world with Buffy, he starts treating them like prisoners.