Brothers Yaki and Shaul live with their parents in Petah Tikva, a satellite town of Tel Aviv. Yaki is doing military service. As for all other 18-year-old Israelis, this means he is allowed to carry a gun. This weapon gives the brothers the power to change their lives and that of their family – or so they believe.