12 January, 2010. A devastating earthquake shakes Haiti’s capital. In an instant 250,000 people are killed and 1.2 million left homeless. NGOs from all over the world send experts for critical relief efforts. At first, everyone has high hopes: at an international donors’ conference billions of dollars are pledged and the Interim Haiti Recovery Commission (IHRC), co-chaired by Bill Clinton, is created to oversee worldwide solidarity efforts. But, two-and-a-half years later, you only have to set foot in Port-au-Prince to see the international community has failed. Hundreds of thousands are still living in tents; the IHRC is as good as dead and only a fraction of the funds pledged have arrived in Haiti.