The story of someone who set out to overcome their fear of sport – and especially of those who pursue it. Niko von Glasow, ‘Germany’s one and only short-armed director’, travels around the world to meet athletes preparing for the 2012 Paralympics: one-armed table tennis player Aida Husic Dahlen from Norway; boccia champion Greg Polychronidis from Greece who is paralysed from the neck down; short-armed archer Matt Stutzman from the USA; one-legged swimmer Christiane Reppe from Germany and Rwanda’s sitting volleyball team. Eager to learn, the director takes an upbeat and self-critical look at what pushes these athletes to their physical and mental limits and discovers how sport has given them the courage to face life.