In the pale blue light of dawn, John Moon leaves his trailer along with his dog and a shotgun. As he makes his way into the wooded mountains, he passes a sign prohibiting hunting and fishing. He takes aims at a deer in a thicket and misses once before raising his gun again. Shortly afterwards, a young woman lies dying in the mud, and Moon finds a letter and a large sum of money. From this point on, the hunter has become the hunted.