On an overcast summer’s day, Merle arrives at her lover Romuald’s villa, jacket and luggage in hand, to find the doors are locked. He had invited her to visit him in the south of France but seems to have headed off somewhere. She thus has to come to some arrangement with his uncooperative children, help celebrate Emma’s 13th birthday and put up with Felix’s impudence, the 16-year-old son who sees her presence as a provocation. It doesn’t take long for the host’s absence to become barely noticeable.