Nouadhibou is a small town attached to a peninsula on the Mauritanian coast. Abdallah joins his mother there while waiting for his departure for Europe. The young man doesn’t understand the language of this place of exile and fragile hopes and tries to decipher the world that surrounds him. There is Nana, a sensual young woman who wants to seduce him; Makan, who like him, dreams of Europe; Maata, once a fisherman and now an electrician, and his apprentice, Kahtra. He’s the one who teaches Abdallah the local language so that he can break out of the silence within which he is trapped. These people continually cross paths, their gazes fixed on distant horizons while waiting for a hypothetical happiness.