Luna is a passionate director who meets Chici Ocaña, leader of a group called Mártires del Compás, after one of his concerts and she is very interested in his music. She then decides to make a documentary on 21st century flamenco dancing, as seen through the eyes of Chici Ocaña, master of chants and composition. To do this, she embarks on a parallel journey, touring with the group in Europe and Cuba.