In a charming country called France, in the middle of the 18th century, people lived happily, women were easy and men dedicated themselves to war, their favorite sport. War supplied kings with their only entertainment in which their subjects were also obliged to play a part. To escape an arranged marriage, Fanfan, a young adventurer not adverse to a lady’s charms, joins Louis XV’s army.