Anyone who works on the dull school paper at Emile Zola junior high - run by a group of 7th graders - is reputed to be a total loser. So when Albert and JM, two lowlifes, are punished by the school principal and forced to join the journalism workshop as a lesson in civics, it's total humiliation. However, once they've gotten past the cultural shock, the good students and lowlifes are quick to join forces around what they agree to be a "pure idea:" transforming their newspaper into a website focused on the private life of their teachers.