Arthur is the grumpy husband of Marion, who is terminally ill yet continues to participate with enthusiasm at her local seniors' choir. As Marion's health deteriorates, Arthur is keen to please his dying wife and even agrees to take her place in the choir, led by Elizabeth. The unconventional songbook includes hit songs such as "Let's Talk About Sex". Arthur's experience in this new social environment will take him on a journey of self-discovery and thaw his bitterness, qualities that he will need in his imminent transition to life without Marion.