Everything begins at the SPCA. A young cocker spaniel lies dejectedly in his cage. He can't find the master of his dreams. Suddenly, a young boy appears, his hair as red as the cocker spaniel's coat. Birds of a feather stick together: it's love at first sight. For Billy and Buddy, it's the beginning of a great friendship. For Billy's parents it's the beginning of a whole bunch of trouble... And so begins a great family adventure!