In the year 3000 in the city of Scamboville, nestled between two inhumanly scaled high-rise towers, sits a dilapidated cottage and small garden. This is home to Geppetto, an old artisan who is passionate about computers. Geppetto is finally about to achieve his dream: to give himself a son. With the help of his assistant, the cyber-penguin Spencer, Geppetto creates a prototype of an ultra-performing robot: Pinocchio.