Alice Lantins is 38 years old. She's beautiful, ambitious, and her impeccable professional conscience makes her neglect her private life. In short, she has everything to become the next editor-in-chief of Rebelle magazine - everything except for her uptight image. But when the young and charming Balthazar, barely 20 years old, crosses Alice's path, her colleagues' attitude inexplicably changes. Realizing that the she holds the key to her promotion, Alice stages the comedy of an improbable idyll.