Lucia is a young Madrid waitress who is devastated at the loss of her writer boyfriend Lorenzo. Hoping to flee her troubles, she seeks out a beautiful island paradise her dead lover often talked about. There she meets and befriends Carlos and Elena who are also refugees of personal tragedies. Unbeknownst to all of them, the three each have a connection to Lorenzo. Years previously, Elena had a spontaneous fling with Lorenzo on the same island on the beach.