At the start of the 1980s, Pierre Durand abandons a promising legal career and throws himself into his true passion, showjumping. With his father's backing, he gambles everything on a young horse in whom no one else had any faith: Jappeloup. Too small, too stubborn, too impetuous, he has many faults, but also a remarkable jumping ability. From competition to competition, the pair improve and begin to make their mark on the showjumping world. But the Los Angeles Olympic Games are a disaster for them, and Pierre has to face up to their shortcomings. With the help of his wife Nadia and groom Raphaëlle, Pierre regains Jappeloup's confidence and builds a rider-horse relationship that's needed for victory. The 1988 Olympics are coming up in Seoul...