The documentary Mama Illegal tells the story of three women who seek work and happiness in Austria and Italy. Hired as cleaners, they dream of a better life and worry about being deported back to their homeland, while the children they left behind are raised by distant relatives. As a result, an entire generation of modern-day economic orphans is growing up in Moldovan villages. Moreover, as the film shows, some women are frequently willing to accept the complete alienation of their children for the sake of a better life in Western Europe.