Against the troubled political backdrop of the late 60s, Anu, a shy youth from rural eastern Pakistan (now Bangaldesh), is sent by his orthodox muslim father to a Madrasah. Here, Anu struggles to adapt to the harshness of monastic life, far from the warmth of the Hindu festivities of his region. The gulf of misunderstanding which widens between his parents, who have stayed in the village, is a reflection of the growing tensions between moderate and extremist forces within the Madrasah and the political upheavals gripping the country and which finally lead to civil war...