The film centers on three families who live in the same apartment building. Mr. Lazar is a teacher and also the building’s administrator. He’s in charge with solving his neighbours’ problems, which more often than not are caused by the others’ pets. A couple has brought a dog in the building, and they’re not keeping it in their apartment, but on a mat, outside. This outrages the neighbours, a meeting is organized and social hell breaks loose.