It's 1944, Port Pim is a stopping point for those fleeing from the Second World War. A passionate love story between Lucia, a sophisticated woman, and Lucas a young whaler, who lures the whales with his songs. She will discover in Lucas that innocence has an overwhelming power to seduce.