Max, an only child, is about ten years old. He becomes an avid fan of gypsy jazz the day he hears the virtuoso guitar player Miraldo strumming the chords. This music becomes his passion and leads him to the gypsy section of town where he buys an old guitar. While taking guitar lessons with Miraldo, Max discovers a whole new world, including Swing, a gypsy girl his age. They become fast friends. Swing's unusual self-assurance and animal magnetism enthrall Max. But Swing has a big surprise in store for her friend, one that turns Max's world upside down and throws him headlong into his first crush.