Alone in a Paris theater after a long day of auditioning actresses for the lead role in his new play, writer-director Thomas complains on the phone about the poor caliber of talent he has seen. No actress has what it takes to play his lead female character-a woman who enters into an agreement with her male counterpart to dominate him as her slave. Thomas is about to leave the theater when actress Vanda bursts in, a whirlwind of erratic-and, it turns out, erotic-energy. At first she seems to embody everything Thomas has been lamenting. She is pushy, foul-mouthed, desperate and ill-prepared-or so it seems. But when Thomas finally, reluctantly, agrees to let her try out for the part, he is stunned and captivated by her transformation. Not only is Vanda a perfect fit (even sharing the character’s name), but she apparently has researched the role exhaustively-down to buying props, reading source materials and learning every line by heart. The likeness proves to be much more than skin-deep. As the extended "audition" builds momentum, Thomas moves from attraction to obsession...