Pat leads an apparently ordinary life as an attendant in a notorious public toilet where the majority of the clientele are either involved in drug deals or cottaging. The only light in his otherwise solitary life is Kim, a girl is infatuated with, who works in a local cafe he frequents.Bearing many similarities to Albert Camus' 1946 existentialist text L'Etranger (The Outsider), The Darkest Hour is a powerful portrait of contemporary urban angst, isolation and unrequited love.