Opening at the begininng of the 1980s in former East Germany, the film centres on Paul who enters into a pact on his 16th birthday with fellow pupil Georg to take care of Georg's girlfriend Anna. The only condition is that Georg, who unexpectedly has to move away, would get her back whenever he so desires. 30 years pass and Paul and Anna are happily married with two children. Then, one day, Georg suddenly re-appears and is appointed as Paul's new boss. Has he come back for Anna and what other secrets might come to the surface....