In her 40s, single Irene is a high-class hotel critic who travels to most exclusive resorts, only to spend her time writing up elaborately detailed reports about all the things the staff is doing wrong. Whether timing the room service, taking the temperature of white wine or inspecting dust levels with lint gloves, her voyages are far from relaxing, while her home life is pretty much nonexistent -- save for a longstanding friendship with handsome organic food purveyor Andrea.