New York, 1974. Fifty year-old Chris has just been released on good behavior after several years in prison following a gangland murder. Waiting for him reluctantly outside the prison gates is his younger brother, Frank, a cop with a bright future. Chris and Frank have always been different, and their father, Leon, who’d raised them alone, seems strangely to prefer Chris - this, despite all his troubles. Yet blood ties are the ones that bind. Frank, hoping that his brother has changed, is willing to give him a chance; he shares his home, finds him a job, and helps him reconnect with his children and his ex-wife, Monica. But Chris’ past quickly catches up to him, and his descent back into a life of crime becomes inevitable. For Frank, this descent proves to be the last in a long line of betrayals, and after his brother’s latest transgressions, he banishes him from his life. But it’s already too late; the brothers’ destiny will keep bounded, forever...