A contemporary fable about 14-year-old Arbor and his best friend Swifty. Excluded from school and outsiders in their own community, the boys meet Kitten, a local scrapman, and begin collecting scrap metal for him using a horse and cart. Swifty has a natural gift with horses and Arbor has a business brain and a way with words – they make a good team. But when Arbor begins to emulate Kitten by becoming greedy and exploitative, tensions build, leading to a tragic event which transforms them all irrevocably.