It's been so many years now, yet Boran, alias Felix Novak, will never forget. The man he killed, his escape from jail, the accident he believed was fatal to his wife and young son. Now, after living more than 20 years as a fugitive along the canals of the Spreewald, he learns that he has a grandchild, Clara, who is in trouble.