Jurek, an eight-year-old boy, flees from the Warsaw ghetto in 1942. He attempts to survive, at first alone in the forest, and then as a Christian orphan named Jurek on a Polish farm. Throughout his ordeal, his Jewish identity is in danger of being lost. The story is based on the bestseller by Uri Orlev.