18-year-old Louise is stuck in a run-down boarding school for girls and can't bear the thought of being away from her lover, Matthew, during the half term holiday. So she stays on at school ostensibly to do extra work for her exams. But when Matthew's wife, Veronica, the school's headmistress, finds out about the affair, she is driven over the edge and stabs him.