It is the 3rd century A.D. A lazy swamp-Germanian named Hermann finds himself suddenly captured by Roman slave hunters. Dragged off to Rome, he is sold to Tusnelda. An ex-Germanian herself, she is the rich proprietress of a training school for gladiators. She mistakenly sees in Hermann the new star in the colosseum, and a likely husband for herself.