Set in a small and cozy boarding school nestled in the woods, the story begins when a group of eight children gather around their favorite teacher, Professor Birnenstiel. A colorful storyteller, Birnenstiel launches into an incredible tale in which he and the children are the protagonists. Their fantasy adventures take them into outer space, from where they see a green cloud envelop the earth.