Two stepbrothers, Galaad, second-class actor, and Noé, coach of an obscur football club, collect personal failures. Galaad pesuades Noe that they are the victims of a curse since their father; a late adventurer, found the grail and sold it to an antique collector. To put an end to their bad luck, the two men diced to retrieve the sacred object and to bring it back to it's temple, in the middle of the basque mountains.