When his mother died, Jakob was unable to cope with his life. He quit school and moved to Berlin to live with his father. But things didn't work out, and now, a year later, he packs his bags and returns home to the Frankfurt suburbs to live with his older sister Petra. Although planning on only passing through, Jakob soon realizes he'll have to help her out. Petra is pregnant, her boyfriend has just left her and she can barely make ends meet for herself and her eight-year-old son.