“Having broken away from my illusory self, I was desperately seeking a path and a meaning to life.” This phrase perfectly sums up Alejandro Jodorowsky’s biographical project: reconstituting the incredible adventure of his life. Alejandro Jodorowsky was born in 1929 in Tocopilla, a coastal town on edge of the Chilean desert, where this film was shot. It was there where he discovered the fundamentals of reality, as he underwent an unhappy and alienated childhood as part of an uprooted family.