Pancho is a land-owner busy putting up fences and inventing new ways of exterminating hateful carps from his artificial lagoon. Stubborn in such effort, he doesn’t hesitate to go to extreme levels, risking the life of Pedro, his indigenous employee. Family and friends are amused by Pancho’s eccentricity; Mane, one of his daughters, seems to be the only one able to perceive the tension building up with the nearby Mapuche community.