Adopted as a baby in Korea and raised in a provincial German town, Michael has two identities. His friends accept him as he is, but the mirror reminds Michael everyday of the hole in his biography which nags at him like an open wound. Who am I? Where are my roots? The questions of a generation which has lost sight of its goals because it has also lost touch with its own points of reference.