During the Algerian Revolution, my great-uncle El Hadi joined his sister in France and became an active member of a secret FLN armed group. Settling of scores, attempted murder, hiding, imprisonment and finally deportation back to Algeria in 1962, his personal journey tells the story of countless ex-fighters for Algerian independence, and echoes the current effervescence of the Arab World. Today, at the age of seventy, El Hadi reveals this dark part of his life for the first time.