Christiane and Sandra want to write a book about the "world of magic". At an esoteric summer workshop, they meet three other women and decide to work together on the project. They take a year to research the subject, with each woman delving into a special area: shamanism, witchcraft, ritual magic, chaos magic, and other geomancy practices.