Pierrefitte-sur-Seine, 1980. 10-year-old Brahim lives with his family in the crane construction factory where his father, originally from Morocco, is the guardian. Films on the telly, the factory courtyard and the school playground, and his pals make up his world. It's a realm that seems as immutable as the old crane that feeds his imagination and fills his dreams when night comes. It's a period full of new experiences for young Brahim. He forms a friendship with Salvador, who tells him about Chile, Pinochet, and about his father, who has disappeared. Brahim also discovers photography, his new passion, thanks to an old Kodak Instamatic. But, at the factory, it's announced that it'll be relocated to the south of France and the present site is closing down. Brahim's family has to find a new home.