The drama begins during an apparently commonplace winter flu epidemic. But doctors are puzzled by the strange symptoms of this flu and cannot understand why it is only affecting a relatively small cross-section of the community. One asylum support unit worker is not satisfied by the flu argument and wonders if environmental health hazards are to blame. But when one man dies, the post mortem results reveal the shocking truth - the deadly germ anthrax killed him.