In 1980, a small plane carrying the Prime Minister, the Defense Minister and six others crashed during takeoff in Camarate, Portugal, killing all on board. The police investigation decided it was an accident caused by pilot error. But controversy raged for twenty years, and the Parliament investigated it no less than six times.