Bob Montagnet is an American gambler and thief, who has ended up in the South of France, out of luck and out of money. But he is also a heroin addict, his habit fed by Said, a young Algerian. As the film opens, Bob is gambling in an illegal joint run by Remi, a local pimp. He is losing, as he has been for months. In his heroin induced haze, he meets Anne, a young Eastern European girl 'trapped' by Remi. Bob is taken by her beauty and in particular her lucky eyes.