26-year-old law student Farid has to go to Algeria to try and save his father’s house. His discovers a country where he has never set foot and is gradually won over by a gallery of extraordinary characters whose humor and straightforwardness go straight to his heart. Among them his cousin, a quick-witted wheeler-dealer who dreams of making it to France.