One cold winter's day Jacob and his sister Marie are abandoned by their Dutch father because he is unable to support them any longer. In his coat Jacob finds a note from his Spanish mother urging them to go to their uncle in Spain: "He'll be able to help you". After a hellish journey through the woods and an attempt to survive in the city, they flee to Spain, only to find that their uncle has died.