Ancient Egypt. A lump of solid gold is used to create the mythical crown of Cleopatra, a crown, which can convey enormous power to its wearer but also carries a deadly curse. Present day, 1940s movie star Madeleine Duboit wants to commission ex-secret security expert, Jack Brown, to 'borrow' the crown from the British Museum so she can play her final role. Meanwhile Seldon Gotti - a vain and pompous businessman - offers Jack an enormous sum of money to steal the crown to fulfil his dreams of world domination.