Germany, 1912. A young graduate of humble origins gets a job at a steelworks. His abilities earn him the trust of the elderly and ailing owner, who makes him his personal secretary. Often working at his master’s house the young man gets to know the boss’s young wife, a beautiful and reserved woman. Very soon they develop a rapport made up solely of glances and silences, but when the young man is forced to leave for Mexico on business, the woman reveals her love and promises him that upon his return she will be his. Separated by the ocean the two lovers exchange passionate letters. Then the First World War breaks out and the links between Europe and South America are interrupted. Eight years go by, millions die in the war, Europe is in ruins. The young man returns home. Will their love have survived the passing of time?