Afterlife tells the story of the dysfunctional Tulipan family. The father is a pastor who rules the life of his family with an iron fist. But when he meets his untimely demise, the family breaks down, collapsing like a group of puppets with no one to hold their string. Slowly, however, they need to settle into a new life… a new life where the presence of a ghost can help them. Is it a ghost story? Yes, but also a unique, black comedy set in a small village, just after the collapse of communism.