Velvet Terrorists is a film about minor and foiled terrorist plots in former Czechoslovakia. The film focuses on three protagonists. The first one wanted to blow up a decorated stage during the May 1 celebrations in the 1970s. The second one planned to assassinate the President and start an anticommunist revolution. Sadly, his letter to the CIA was so naive that nobody cared to reply. The third one blew up communist billboards. Acts that were once considered criminal are now viewed as acts of heroism. The film is about our relative views of history and about the various perspectives which can be used to assess these individuals and their actions.